Let op: je maakt gebruikt van een verouderde browser die ons dealerportal mogelijk niet optimaal ondersteunt. Stap over naar Chrome, Firefox of Safari voor het beste resultaat.

Alles wat je moet weten: bestellen, betalen, verzenden en retourneren!

Voordat je een bestelling plaatst wil je zeker zijn van je zaak. En wij zijn graag duidelijk over wat je van ons mag verwachten. 

Hieronder vind je in de verschillende tabbladen alle belangrijke informatie die je nodig hebt om een order te plaatsen, betalen en je verzending te volgen. Toch nog iets niet helemaal duidelijk? Neem dan even contact met ons op en we helpen je vraag verder. Voor antwoorden op specifieke vragen, kun je ook kijken bij de veelgestelde vragen (FAQ).

 

Hoe kun je een bestelling plaatsen in de ScootHub webshop? Dat gaat heel makkelijk als je de volgende stappen volgt:

Stap 1: Zoeken naar de producten

Gebruik de zoekbalk of navigeer door de categorieën om de juiste onderdelen te vinden. Klik op het product voor meer informatie, zoals een uitgebreide beschrijving, prijs, specificaties en eventuele meerdere foto's. Alle prijzen in onze shop zijn inclusief BTW tenzij expliciet anders vermeld. Voeg het gewenste aantal producten toe aan je winkelwagen door op de knop met "In winkelwagen" te klikken.

Stap 2: Winkelwagen

Ga naar je winkelwagen: dat kan door op het winkelwagenpictogram te klikken rechts bovenaan de pagina en daarna op "Bekijk en bewerk winkelwagen" te klikken. Controleer of alle geselecteerde producten juist zijn en pas indien nodig de aantallen aan. Hier kun je ook een kortingscode toevoegen. Klik op "Ga door naar afrekenen" om je order te controleren en door te gaan naar het afrekenproces.

Stap 3: Afrekenproces

Vul je persoonlijke gegevens in, inclusief naam, verzendadres en contactinformatie. Kies een verzendmethode op basis van je voorkeur en selecteer een betaalmethode uit de beschikbare opties. Klik op de andere tabbladen op deze pagina voor meer informatie over de verzend- en betaalopties.

Stap 4: Betaalmethode

Vul de vereiste informatie in op basis van de gekozen betaalmethode. Bijvoorbeeld, voer creditcardgegevens in of log in op je PayPal-account. Controleer de bestelling en de totale kosten en ga akkoord met de algemene voorwaarden. Klik op de knop 'Nu bestellen en betalen'. Je gaat door naar de betaalpagina van de gekozen betaalprovider. Rond de betaling af via je betaalprovider en je wordt automatisch terug naar onze website gestuurd waar je je orderbevestiging ziet.

Stap 5: Bevestiging en tracking

Na de betaling ontvang je direct een bevestigingsmail met de details van je bestelling. Dit is een geautomatiseerde mail. Wij gaan daarna met je order aan de slag. Vervolgens ontvang je van ons een e-mail zodra je order is ingepakt in ons magazijn. In de avond ontvang je nog een e-mail van GLS over de bezorgopties. Vanaf dat moment is ook de trackingcode actie waarmee je op de hoogte kan blijven tot je order is afgeleverd.

Om het winkelproces zo gemakkelijk en veilig mogelijk te maken, bieden we diverse betrouwbare betaalmethoden aan. Hieronder vind je informatie over de verschillende betaalopties die wij aanbieden, zodat je de methode kunt kiezen die het beste bij jou past. Hier zijn de verschillende betaalmethodes die we aanbieden:

  • iDEAL: Betaal veilig en direct vanuit je eigen vertrouwde bankomgeving. iDEAL is de populairste betaalmethode in Nederland en maakt het afrekenproces snel en efficiënt.
  • Apple Pay: Voor de Apple-liefhebbers onder ons bieden we de mogelijkheid om te betalen met Apple Pay. Snel, eenvoudig en veilig met één druk op de knop, rechtstreeks vanaf je Apple-apparaten.
  • Creditcard: Betalen met een creditcard geeft je flexibiliteit en zekerheid. We accepteren de meest gangbare creditcards, waaronder Visa, MasterCard en American Express.
  • Klarna - de best gewaardeerde optie voor achteraf betalen
    • Klarna - Betaal Nu: Kies voor directe betaling met Klarna en voltooi je aankoop met gemak. Klarna Betaal Nu zorgt ervoor dat je meteen kunt genieten van je onderdelen.
    • Klarna - Betaal Later: Heb je liever wat ademruimte? Met Klarna Betaal Later kun je je aankoop eerst ontvangen en later betalen, waardoor je de flexibiliteit hebt om op je eigen tempo te beslissen. Deze betaalmethode is mogelijk tot een bestelbedrag van maximaal € 2.500.
    • Klarna - Betaal in 3 Delen: Spreid de kosten van je bestelling over drie gelijke termijnen van in totaal 60 dagen met Klarna Betaal in 3 Delen. Geniet van de vrijheid om in termijnen te betalen, zonder rente of verborgen kosten. Deze betaalmethode is mogelijk vanaf een minimaal bestelbedrag van € 35 en maximaal € 2.500.
  • PayPal: Veilig online betalen met PayPal, een vertrouwde naam in digitale transacties. Koppel je bankrekening of creditcard aan je PayPal-account en voltooi je aankoop in enkele klikken.

Welke betaalmethode je ook kiest, door de Thuiswinkel.org certificering kun je er op vertrouwen dat we 100% veilig met je gegevens omgaan!

Omdat iedere situatie anders is, bieden wij drie verschillende aflevermethodes aan. Daar zit er altijd eentje bij die bij jou past!

- Verzending via GLS

Dit is onze meestgebruikte verzendmethode. Nadat wij je order verwerkt en ingepakt hebben, wordt deze bij ons opgehaald door GLS. Je ontvangt een trackingcode via ons systeem en krijgt in de avond een mail vanuit GLS FlexDelivery. Hierin kun je kiezen of GLS de volgende dag het pakket gewoon bij jou af moet leveren, bij een GLS ParcelShop of dat de bezorger het pakket ergens achter mag laten. Je kan ook kiezen voor levering op een andere dag. Op de dag van levering ontvang je een tijdsvak van 1 uur waarin de bezorger van GLS bij je langskomt.

Voor GLS geldt: alle orders die je op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 16:00 uur bij ons plaatst, worden dezelfde dag door ons verwerkt en verstuurd. Deze worden dan de volgende dag (inclusief zaterdag) bij je geleverd. Orders met een totaal boven € 25 verzenden we gratis. Daaronder betaal je een bijdrag van € 4,99. Wij versturen alleen via de pakketpost zodat je zeker bent van tijdige levering en een trackingcode.

- Afhalen bij een ScootHub Servicepunt

Het unieke van ScootHub zijn de ruim 30 servicepunten die wij door heel Nederland hebben. Wij werken samen met deze ervaren en professionele partners die jouw scooter van voor tot achter kennen. Zo kunnen wij de service bieden die je gewend bent van de lokale scooterzaak maar met scherpe online prijzen.

Als je kiest voor afhalen bij een Servicepunt dan versturen wij vanuit ons magazijn via GLS jouw bestelling naar een van onze partners. Zodra je bestelling daar binnen is, ontvang je een afhaalbericht. Daarna kun je je order daar afhalen. Op het servicepunt kun je terecht voor eventuele vragen over je bestellen maar je kan hier ook retourneren.

Natuurlijk kan je ook terecht bij het ScootHub servicepunt voor het monteren van de onderdelen / accessoires van jouw scooter. Dit regel je altijd rechtsteeks met het servicepunt.

- Afhalen bij ScootHub HQ

Afhalen bij ScootHub Headquarters in Oss mag natuurlijk ook! Dit is de snelste manier want maximaal 60 minuten na het plaatsen van je order ontvang je een e-mail dat je je order af kan halen. Dit is ook de voordeligste manier want afhalen is natuurlijk helemaal gratis.

Let wel: je kan een order die je al geplaatst heb via de ScootHub webshop bij ons afhalen maar het is niet mogelijk om aan onze balie producten te bestellen.

We willen dat je 100% tevreden bent met de scooteronderdelen en -accessoires die je bij ons koopt. Als je onverhoopt toch een product binnen hebt wat niet helemaal is wat je zoekt, dan vinden we het belangrijk dat je dat gemakkelijk en kosteloos aan ons kan retourneren. Wij zijn pas tevreden als jij dat bent en dat gaat niet als je blijft zitten met een product wat niet aan je wensen voldoet.

Wat zijn de spelregels voor retourneren?

  • Je mag een product tot 100 dagen na ontvangst (dus niet verzending) aan ons retour sturen.
  • De retourkosten zijn voor onze rekening. Voor jou is retourneren gratis.
  • Als je je complete order retour stuurt, krijg je ook de verzendkosten van de heenzending (indien van toepassing) retour.
  • Je kan een retourlabel aanmaken via ons retourenportaal. Je kan het retourpakket inleveren bij bijna alle pakketpunten; PostNL, GLS, DPD en DHL. Er zit dus altijd een pakketpunt bij jou in de buurt.
  • Het is belangrijk dat wij geretourneerde producten weer als nieuw kunnen verkopen. Retourneer je een product wat we niet meer als nieuw kunnen verkopen omdat het bijvoorbeeld beschadigd of vies is? Dan kunnen we besluiten om niet het volledige bedrag aan je terug te betalen.

Hoe werkt retourneren?

Om een product te retourneren dien je een retourlabel aan te vragen via ons retourenportal. Het proces wijst zichzelf en als je de onderstaande stappen volgt, staat het bedrag binnen no-time weer op je rekening:

  1. 1. Open het retourenportaal in je browser.
  2. 2. Vul je postcode in (de postcode van waar je de order hebt laten bezorgen) en je ordernummer (die kun je vinden in de mail met de orderbevestiging) of de trackingcode van GLS (ook in je mail).
  3. 3. Selecteer het product of de producten die je retour wil sturen en klik op "retour redenen".
  4. 4. Kies de reden waarom je het product wil retourneren. Dit is voor ons belangrijk om te kijken of en waar we de producten kunnen verbeteren. Klik daarna op "methode van terugbetaling".
  5. 5. Voor de terugbetaling kies je "geld terug". Wij zorgen dat, na goedkeuring van je retour, het bedrag weer aan je teruggestort wordt via de betaalmethode die je hebt gekozen. Als je hebt gekozen voor Klarna, dan vervalt de betaalverplichting of wordt het bedrag naar beneden bijgesteld.
  6. 6. Kies het pakketpunt waar je je retourpakket kan inleveren. Welke pakketdienst je kiest, maakt niet uit. Je kan er ook voor kiezen om je retour bij ons magazijn in Oss in te leveren. Klik op "ga naar overzicht".
  7. 7. Controleer of je retourzending klopt en klik op "bevestigen.
  8. 8. Je ontvangt nu een retourlabel van de pakketdienst naar jouw keuze. Die kun je direct downloaden maar hij wordt ook per e-mail naar je toe gestuurd. Je kan je pakket inleveren bij alle pakketpunten van die pakketdienst, niet alleen diegene die je gekozen hebt. Let wel dat je alleen kan inleveren bij pakketpunten van die pakketdienst.
  9. 9. Verpak het product / de producten goed. Jij bent er voor verantwoordelijk dat deze producten ongeschonden in ons magazijn aankomen. Twijfel je over hoe je een product moet verpakken? Neem dan even contact met ons op.
  10. 10. Bevestig het label op de doos en lever de doos in bij het pakketpunt.
  11. 11. Na ontvangst gaan wij je retourzending controleren. Als er iets niet helemaal goed is, nemen we contact met je op. Anders kun je binnen uiterlijk 14 dagen maar vaak al binnen 7 dagen het bedrag terug verwachten. Dan doen we via dezelfde betaalmethode als je gerbuikt hebt bij het plaatsen van je order.

 

Heb je na het lezen van de bovenstaande uitleg nog vragen? Neem dan gerust even contact met ons op. Je kan ons bereiken via chat, mail en natuurlijk mag je ons ook altijd even bellen!